پيشگامان
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 8
دیروز : 30
افراد آنلاین : 1
همه : 685
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

بين نياز و خواسته چه تفاوتي وجود دارد؟

فرض كنيد شخصي مجبور است براي رفتن به محل كار خود، هر روز صبح زود از خواب بيدار شود، زيرا فاصله خانه تا محل كارش زياد است و زمان زيادي را هم بايد براي رسيدن تاكسي يا اتوبوس در نظر بگيرد، اين شخص اگر يك ماشين شخصي داشته باشد خيلي زودتر و در زمان كمتر و با هزينه بسيار پايين تر مي تواند به محل كار خود برود.

با داشتن ماشين مي تواند خانواده اش را به گردش ببرد و از طرفي هم مي تواند با ماشين كار كند و يك كمك خرجي هم برايش باشد، بنابراين تصميم مي گيرد هر طور كه شده يك ماشين بخرد زيرا داشتن ماشين براي او يك نياز است.

اگر يك پرايد هم بخرد نيازش برطرف مي شود و با همان پرايد مي تواند زودتر به محل كارش برسد، خانواده اش را به تفريح ببرد، با مسافر سوار كردن يك درآمد دومي هم داشته باشد.

اما شخص ديگر ممكن است نيازي به داشتن ماشين نداشته باشد و فقط به اين دليل كه دوست دارد يك ماشين داشته باشد آن را بخرد، يعني ماشين براي او يك خواسته است نه يك نياز.

زماني كه هدفي نداريم و حتي نمي دانيم چگونه هدف خود را انتخاب كنيم ، يكي از بهترين روش ها اين است كه ابتدا نيازهايمان را در نظر بگيريم و آنها را بنويسيم و اهدافي را انتخاب كنيم كه آنها را برطرف كند سپس به دنبال اهدافي باشيم كه خواسته قلبي مان است.

در ادامه به چند روش ديگر مي پردازيم كه ساده اما در عين حال قدرتمندند.

برگرفته از مدير هدف

 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ ] [ ۰۲:۲۹:۱۸ ] [ پيشگامان ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب