پيشگامان
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 11
دیروز : 30
افراد آنلاین : 1
همه : 688
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

هر هدفي كه انتخاب كنيم، متناسب با آن، مسائل، مشكلات و موانعي وجود دارند كه اجازه دستيابي به آن هدف را به ما نمي‌دهند، طبيعي است كه اگر آنها را از سر راهِ رسيدن بهموفقيت و هدف برداريم، دستيابي به هدف بسيار ساده‌تر خواهد شد، بنابراين يكي از مهمترين مهارت‌هايي كه لازم است ياد بگيريم روش صحيح حل مسئله است.

راه‌ها و روش‌هاي متفاوتي براي برخورد با مسئله و رفع آن وجود دارد كه در ادامه به يكي از ساده‌ترين و قدرتمندترين روش‌هاي حل مسئله مي‌پردازيم، كه با استفاده از آن مي‌توانيد مسائل، موانع و مشكلات موجود سر راه موفقيت و هدف خود را برداريد.


۱- گام اول تعريف دقيق مسئله
اولين گام در حل مسئله اين است كه آن را به خوبي تعريف كنيم، هر چقدر در اين گام وسواس به  خرج دهيد و آن را دقيق و واضح تعريف كنيد در گام‌هاي بعدي راحت‌تر خواهيد بود. خيلي از مسائل حل نمي‌شوند فقط به اين دليل كه واضح و مشخص تعريف نشده‌اند.
اگر صورت مسئله واضح و روشن نباشد، براي حل مسئله زمان و انرژي بسيار زيادي به هدر مي‌رود.

۲- گام دوم بررسي دليل به وجود آمدن مسئله
دومين گام در حل مسئله اين است كه دليل به وجود آمدن آن را بفهميم، اين كه چه چيزي باعث  شده اين مسئله به وجود آيد، از كي و كجا شروع شد، چه كسي باعث آن بوده، از كجا نشئت گرفته است. در اين گام هم مانند گام اول هر چقدر واضح و دقيق بدانيد علت به وجود آمدن مشكل چيست راه‌حل برطرف كردن آن راحت‌تر پيدا مي‌كنيد. مانند يك پزشك رفتار كنيد، آنها علت دقيق بيماري، سوابق بيمار و خيلي موارد ديگر را بررسي مي‌كنند، با دانستن اين اطلاعات تشخيص بهتري در درمان بيماري مي‌دهند.

گاهي دليل به وجود آمدن يك مسئله براي ما، شخص ديگري بوده است. گاهي هم سوءتفاهم‌ها باعث به وجود آمدن مشكلات زيادي مي‌شوند اين امر در روابط بسيار شايع است، رئيس به كارمندان خود نتوانسته است دقيقا بگويد چه انتظاري دارد و چه مي‌خواهد و كارمندان هم كار اشتباه را انجام داده‌اند و باعث بوجود آمدن مشكلاتي شده‌اند، يك زوج فقط به اين دليل كه نتوانسته‌اند خواسته‌شان را به طور دقيق به طرف ديگر بگويند كارشان به جدايي كشيده شده است.
ادامه مطلب را از اينجا مطالعه كنيد
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ ] [ ۰۹:۴۹:۴۲ ] [ پيشگامان ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب