پيشگامان
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 9
دیروز : 30
افراد آنلاین : 1
همه : 686
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

رسيدن به هدف خود به روش قانون پنج

موفقيت مجموعه‌اي از تلاش‌هاي كوچك است كه هر روز تكرار مي‌شود. «رابر كولر»

وقتي جك كنفيلد و مارك ويكتور هنسن، اولين كتاب خود با عنوان سوپ جوجه براي روح را منتشر كردند، تصميم گرفتند آن را به پرفروش‌ترين كتاب سال تبديل كنند. آنها نمي‌دانستند براي رسيدن به هدف خود چه كارهايي بايد انجام بدهند و از كجا شروع كنند. اما تصميم گرفتند اولين قدم را بردارند  يعني جمع‌آوري اطلاعات.

جك كنفيلد ماجرا را در كتاب ديگرش با عنوان مباني موفقيت اين‌گونه شرح مي‌دهد:

اول تصميم گرفتيم از نويسنده‌هاي كتاب‌هاي پرفروش راهنمايي بخواهيم، بعد از اينكه با آنها صحبت كرديم، با «دَن پوينتر»، ناشر و توزيع‌كننده‌ي كتاب هم صحبت كرديم، كه اطلاعات بيشتري در اختيارمان قرار داد، حتي كتاب «۱۰۰۱ راه فروش كتاب» نوشته‌ي «جان كرمر» را هم مطالعه كرديم.

بعد از همه‌ي اين‌ها، همه‌ي امكانات به طرف ما آمد. حقيقت را بگوييم، ما كمي گيج شده بوديم. نمي‌دانستيم از كجا شروع كنيم. به‌علاوه، هر دوي ما مي‌بايست همايش‌ها و سخنراني‌هاي خود را هم برگزار مي‌كرديم.

پنج مورد ويژه كه شما را به سمت هدف تان سوق مي‌دهد
ما براي رسيدن به هدف خود، توصيه‌هاي «ران اسكولاستيكو» كه معلمي فوق‌العاده است را به كار  برديم. او به ما گفت:

«اگر هر روز به سراغ درختي تنومند بروي و با تبري تيز پنج ضربه به آن بزني، بالاخره هر قدر هم كه بزرگ و تنومند باشد، به زمين مي‌افتد».

چقدر ساده و چقدر واقعي! ما از طريق همان چيزي كه آن را قانون پنج ناميديم، پيشرفت كرديم. قانون پنج يعني هر روز پنج كار خاصي را كه ما را به سمت تكميل هدف مان حركت مي‌دهد، انجام دهيم. قانون پنج يكي از راهبردهاي موفقيت است. يك اصل كوچك اما كاملاً قدرتمند.

هدف قرار دادن كتاب سوپ جوجه براي روح در فهرست پرفروش‌ترين كتاب‌هاي نيويورك تايمز به اين معني بود كه مي‌بايست روزي ۵ مصاحبه‌ي راديويي يا ۵۵ نسخه از خلاصه كتاب را براي سردبيران مي‌فرستاديم تا كتاب را مرور كنند يا به ۵ شركت بازاريابي تلفن مي‌زديم و درخواست مي‌كرديم كه كتاب را بخرند و به عنوان ابزاري انگيزه‌بخش براي فروشندگان خود استفاده كنند يا دست‌كم براي ۵ نفر همايش برگزار مي‌كرديم و كتاب را در سالن پشتي مي‌فروختيم.
ادامه مطلب را از اينجا بخوانيد

 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۹ اسفند ۱۳۹۵ ] [ ۰۸:۱۵:۲۰ ] [ پيشگامان ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب