پيشگامان
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 21
دیروز : 30
افراد آنلاین : 1
همه : 698
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

اينكه از كجا بايد تشخيص دهيم كدام كار با ارزش است، كدام بي ارزش، كدام يكي را مي توانيم واگذار كنيم تا ديگران انجام دهند و كدام يكي را حتما بايد خودمان انجام دهيم، نيازمند مهارت مديريت زمان است.

 

فرض كنيد يك زمين ۱۰۰۰ متري در اختيار داريم، ما كه نمي توانيم اين زمين را كم و زياد كنيم، هر كاري هم كنيم زمين همان ۱۰۰۰ متر است و بيشتر هم نمي شود ولي مي توانيم به جاي كاشتن يك بذر كم ارزش از يك بذر ارزشمند استفاده كنيم، مثلا به جاي كاشتن جو، بذر زعفران بكاريم يا هر محصولي كه گران تر است.

 

هر كشاورزي سعي مي كند با استفاده از بذر مرغوب، آبياري، كود دهي و مراقبت صحيح و اصولي، تكنولوژي روز و خيلي كارهاي ديگر از زمين محدود خود بيشترين محصول را به دست بياورد.

 

در مورد زمان هم همينطور است، واقعيت اين است كه زمان هم مانند آن ۱۰۰۰ متر زمين مي ماند، ما نمي توانيم زمان را كم و زياد كنيم، هر كاري هم كنيم مانند بقيه در يك شبانه و روز ۲۴ ساعت زمان در اختيار داريم، اما مي توانيم با استفاده از تكنيك هايمديريت زمان كه در اصل مديريت خودمان و عملكردمان است، بيشترين نتيجه را به دست بياوريم.

 

كار ما در مديريت زمان اين است كه تا مي توانيم، كارهاي بي ارزش يا كم ارزش را شناسايي و سپس آنها را حذف كنيم، بعضي از كارها را كه مي توانيم به ديگران واگذار كنيم تا آنها انجام دهند و زمان صرفه جويي شده را به كارهاي باارزش و با اهميت اختصاص دهيم.

منبع: آموزش موفقيت با مديريت هدف

برگرفته از مقاله: چگونه زمان را مديريت كنيم

 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ ] [ ۰۳:۱۷:۳۰ ] [ پيشگامان ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب