پيشگامان
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 1
دیروز : 30
افراد آنلاین : 1
همه : 678
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

واقع‌ بيني

تمركز افرادي كه به واقع‌ بيني اعتقاد دارند روي واقعيت‌هاي موجود است، يعني اگر قبلا اتفاق افتاده باشد، پس امكان اينكه دوباره اتفاق بيفتد هم وجود دارد، آنها تمام اتفاقاتي كه در آينده ممكن است رخ بدهد را با اتفاقات گذشته يا اتفاقات منطقي مقايسه مي‌كنند، يعني آنها به طور ناخودآگاه باور دارند كه يك چارچوبي وجود دارد و همه چيز در اين چارچوب اتفاق مي‌افتد.

 

اگر در گذشته موفق عمل كرده باشند، در آينده هم همين گونه عمل خواهند كرد اما اگر گذشته خوبي نداشته باشند، آينده زياد خوبي هم نخواهند داشت، آنها خود را آدم منطقي مي‌دانند و هر چيزي كه خارج از منطق آنها باشد را حداقل به راحتي نمي‌پذيرند. افراد واقع‌بين معمولا پيشرفتزيادي ندارد يا حداقل سرعت پيشرفت شان كُند است.

 

نكته‌ي مهمي كه در رابطه با افراد اين گروه وجود دارد اين است كه آنها هم به اتفاقات خوب اعتقاد دارند و هم اتفاقات بد ولي در همان چارچوبي كه وجود دارد و پيشرفت كردن و پسرفت كردنشان هم در همان محدوده چارچوبشان است.

 

بدبيني

بدبيني نقطه مقابل خوشبيني است، هرقدر كه افراد خوشبين باور دارند كه اوضاع روبه‌راه مي‌شود و  همه چيز خوب پيش خواهد رفت و اتفاقات خوبي در راه است، افراد بدبين عكس اين قضيه را باور دارند، آنها نسبت به همه چيز شك و ترديد دارند آنها دائم انتظار اتفاقات بد را مي‌كشند و جنبه‌هاي منفي هر چيزي را به وضوح مي‌بينند و حتي اگر هيچ ايرادي هم در كار نباشد به هر حال يك ايرادي پيدا خواهند كرد، احساس بدي نسبت به همه چيز دارند، تمركز آنها روي گذشته و آينده است يعني دائم بين گذشته و آينده سوئيچ مي‌كنند.

 

آنها گذشته و اتفاقات بدي كه قبلا براي آنها رخ داده است را به خوبي به ياد دارند و حتي مي‌توانند موبه‌مو همه چيز را همانطور كه اتفاق افتاده است تعريف كنند و از آنجايي كه تجربه اتفاقات بد و احساسات ناشي از آن در اين افراد بسيار پررنگ است، دائم احساس ترس و نگراني مي‌كنند كه مبادا دوباره اتفاق بيفتد، يعني اينكه تمام تمركزشان روي اتفاقات بد است، آنها دائم نگران آينده و اتفاقات بدي كه ممكن است بيفتد، هستند.

 

بنا به قانون تمركز، روي هر چيزي كه متمركز شويد تقويت مي‌شود پس وقتي روي اتفاقات بد تمركز مي‌كنند، ناخودآگاه دارند آن را تقويت مي‌كنند و اين يعني كه همان اتفاقات و حتي بدتر از آن را دوباره تجربه مي‌كنند و اين چرخه دائم تكرار مي‌شود.

 

نكته‌ي مهمي كه در رابطه با افراد اين گروه وجود دارد اين است كه آنها اعتقادي به افتادن اتفاقات خوب ندارد و اگر هم چنين اتفاقاتي بيفتد آنقدر نبست به آن شك دارند كه باور نمي‌كنند واقعي باشد و معتقدند حالا كه يك اتفاق خوب افتاده است، حتما بعد از آن چند اتفاق بد خواهد افتاد، اين افراد بيشتر در حال پسرفت كردن هستند تا پيشرفت، اگر هم پيشرفتي كنند آنقدر سرعتش كم است كه اصلا به چشمشان نمي‌آيد.

موفقيت يعني خوشبيني و براي اينكه به موفقيت برسيد بايد آگاهانه هدف تان اين باشد كه تبديل به آدم خوشبيني بشويد.

ادامه مطلب را از اينجا مطالعه كنيد

 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ فروردين ۱۳۹۶ ] [ ۱۰:۱۷:۴۹ ] [ پيشگامان ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب