پيشگامان
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 6
دیروز : 8
افراد آنلاین : 1
همه : 784
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

چرا برنامه ريزي اهميت دارد؟

به صورت كلي، برنامه ريزي باعث مي شود در وقت، انرژي و هزينه هاي ما صرفه جويي شود، همچنين از ابهام، سردرگمي، رفتن به مسيرهاي اشتباه كه نتيجه ي آن مي تواند ده ها، صدها و هزاران ساعت تلاش بيهوده و يا هزاران يا حتي ميليون ها تومان ضرر باشد، جلوگيري كند.

برنامه ريزي ، دستيابي به هدف را امكان پذير مي كند، اگر ما ندانيم براي رسيدن به هدف چه كارهايي بايد انجام دهيم و اينكه كدام كارها مهم هستند و كدام از كارها مهم نيستند و كدام يكي را بايد اول انجام داد و كدام را دوم، چطور مي توانيم عملكرد بالايي داشته باشيم و بتوانيم به هدف خود برسيم.

برنامه ريزي ، دستيابي به هدف را امكان پذير مي كند

برنامه ريزي فوايد زيادي دارد كه در ادامه به ۶ مورد آنها مي پردازيم.

۱- از اولين فوايد برنامه ريزي

سازماندهي كردن ذهنمان است، در حالت عادي ممكن است ما به ده ها مسئله فكر كنيم ولي زماني كه هدفي انتخاب مي كنيم، در هنگام برنامه ريزي مجبوريم به اين فكر كنيم كه چطور مي توانيم به هدفمان برسيم، براي رسيدن به آنچه منابع و امكاناتي در اختيار داريم، همينطور چه محدوديت هايي داريم، چه موانعي سر راهمان است، چگونه بايد آنها را برطرف كنيم.

 

در اين حالت فكر ما فقط متمركز روي يك هدف است، درست مانند زماني كه يك ذره بين را جلوي نور خورشيد گرفته ايم و مي خواهيم آتش درست كنيم، ذره بين نور پراكنده خورشيد را متمركز كرده و به آن قدرت افروختن مي دهد، برنامه ريزي هم دقيقا همين كار را با افكار ما انجام مي دهد و به آنها قدرت مي بخشد و اجازه نمي دهد نيروي آن پراكنده شود.

ادامه مطلب را از اينجا مطالعه كنيد

موفقيت با مديريت هدف

 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ] [ ۰۴:۰۴:۳۰ ] [ پيشگامان ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب