پيشگامان
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 7
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 777
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

 

فرض كنيد يك نفر تصميم مي گيرد وارد دانشگاه شود، پدر و مادر او خيلي دوست دارند كه پسرشان در رشته پزشكي قبول شود، درس بخواند و تبديل به يك پزشك ماهر و مشهور شود كه جان انسان ها را نجات مي دهد اما برعكس پدر و مادر، پسر به رشته پزشكي هيچ علاقه اي ندارد و دوست دارد در رشته حقوق درس بخواند و وكيل شود.

با اين تعاريف از نظر پدر و مادر، تصميم درست انتخاب رشته پزشكي است و از نظر پسر، تصميم درست انتخاب رشته حقوق است، يعني بايد يا در رشته پزشكي درس بخواند و پدر و مادرش را خوشحال كند كه در اين صورت خودش ناراحت خواهد شد يا در رشته حقوق درس بخواند و خودش خوشحال شود كه در اين حالت پدر و مادرش را ناراحت خواهد كرد.

به نظر شما تصميم درست كدام است؟
شما اگر جاي او بوديد كدام يكي را انتخاب مي كرديد؟

اگر رشته حقوق را انتخاب كنيد پدر و مادرتان ناراحت خواهند شد و اگر رشته پزشكي را انتخاب كنيد خودتان ناراحت خواهيد شد. تصميم گيري در چنين شرايطي سخت است، ممكن است در موارد ديگري از زندگي تان بخواهيد تصميم هايي بگيريد كه به مراتب سخت تر از اين هم باشد.

احتمالا همين الان هم كه خودتان را جاي اين شخص گذاشته ايد داريد با خودتان كلنجار مي رويد كه كدام يكي را انتخاب كنيد، ذهن ما در اين حالت فقط از يك زاويه به موضوع نگاه مي كند و متأسفانه روي همان موضوع هم قفل مي كند و زواياي ديگر را فيلتر مي كند و نمي توانيم تصميم درست را بگيريم.

احساسات ما در آن لحظه كنترل اوضاع را دست مي گيرند و تصميمي عجولانه و كاملا احساسي را خواهيم گرفت. اما اگر بخواهيم از روش سه مرحله اي تصميم درست بگيريم جواب خيلي فرق مي كند البته ممكن است جوابتان همان جواب اول باشد ولي با اين تفاوت كه منطق و احساسات با كمك هم اين تصميم درست را گرفته اند و در اين حالت با قاطعيت تمام به تصميمتان پايبند خواهيد بود.
مدير هدف
موفقيت با مديريت هدف

 

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ] [ ۰۹:۰۴:۴۵ ] [ پيشگامان ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب